Mijn stage plek! - Reisverslag uit Rotherham, Verenigd Koninkrijk van Engelandstage - WaarBenJij.nu Mijn stage plek! - Reisverslag uit Rotherham, Verenigd Koninkrijk van Engelandstage - WaarBenJij.nu

Mijn stage plek!

Door: Hansje

02 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Rotherham

Vandaag voor het eerst bij mijn stage geweest. Speciaal onderwijs/medische kinderdagverblijf. Ze zijn daar zo vriendelijk, het is één grote familie!! De meeste kinderen zijn meervoudig gehandicapt, dat is niet mijn voorkeur in de doelgroep, maar ik sta wel open voor nieuwe ervaringen!!

Gister avond een ontzettend mooie ervaring op gedaan, een grote bus rijdt ons parkeerterrein op, er stappen vele Africaanse kinderen uit. In de avond is onze kerk omgebouwd tot een mooi podium met Africaanse Tinten. De kinderen dansen en de vrouwen en mannen zingen. Buiten het feit dat dit om jezus en god draaid, was het onwijs mooi om naar te kijken en te luisteren. De kinderen hebben ons hun verhaal verteld. "Ik ben opgegroeid met mijn vader en moeder. Mijn vader mishandelde mij en mijn moeder. Toen mijn moeder overleed aan een ziekte, ging ik wonen bij mijn grootmoeder. Zij had weinig geld, ik werd iedere ochtend wakker met honger. Nu heeft Watoto mij gered! Jezus heeft mij gezien!". De traantjes gingen over mijn wangen!

Net eindelijk gebeld met mijn mannetje, Mijn papa en mijn mama. Fijnheid!!!